Denna oro.

Läste för inte så länge sedan att låne rentan för studielån ska ökas. Why?
Hur fan ska man har råd?  Jag blir onekligen otroligt orolig. Denna jävla lågkonjunktur. Kan det inte bara vända snart?
Folk mister jobben o för en annan är det ooomöjlit att skaffa ett sånna här dagar. vad ska man leva på. Blir alla snart uteliggare o svältande? Kanske jag hård drar det hela. Men jag skärras. Ärligt talat. vilket land ska man flytta till för att slippa det här?  finns väl inget land som inte påverkar iof. Men norge eller typ schwiez borde väl va ett gansa bra alternativ. Kanske. Eller?

Och appropå nått helt annat, det här med att alla vill ha o äta kakan visas så väl nu i jule tider.

Visst jag är ingen grönlevnads människa. Men alla klagar ju på att det inte finns någon snö till jul. alla vill vi ha en vit jul. Visst absolut. Men hur levervi då. ? allt så räknas är vilka saker vi har, vilka kläder vi bär osv osv. Jag börjar bli innerligt trött på att bli dömd på stan för att jag inte ser ut som en 14 årig prostituerad eller så. För så ser de flesta ut som dömmer mig. Eller droppar kommentarer, är det inte sånna så är det hillbille snubbar som precis fått pubes hår, och allt dom tänker på är vad de har o vad de inte har som alla andra har. Så sjukt trött. inte undra på att världen mår som det gör idag, för visst är vi alla stora jävla egoister. Som bara tänker på sig själva och sina egna behov. Men det här med att hjälpas åt och dela med sig. Vart har medkänslan tagit vägen?

Nej, allt som räknas är att vi har ett snyggt hem, som de flesta har in handlat allt på ikea, och tror att dom är så jävla orginella och har det så jäkla sniggt. Eller så ska man se ut på ett visst sett, måste följa alla dessa modebloggar och skit. Men ärligt talat, Blondinbella? sen när sa hon något som verkligen betyder? jag har blekt tänderna och jag har köpt den här o den här klänningen. Kom igen, någon som sett hennes program på tv400?  Oj oj oj, jag tänkte bara, shit, denna människa är inte sann. Och neeej, jag är ine avundsjuk på henne inte för fem jävla öre. Varför kan ni undra. Ja vem fan vill leva ett liv där det bara är yta som spelar roll? Och där nästan alla av hela sveriges befolkning hatar en.  Mja. ithink not.

Skit sak samma det var inte hon som va poängen här. Utan mest att hur vi lever. jag har inget personligt emot henne, eller någon annan som bara skriver mode o  skapar ännu mer "ha begär" hos ungdommar, som försöker shoppa bort tomheten som pågår innombords. Nej, jag menar bara, att vi kanske skulle försöka se bakom allt, och försöka lära människan hos alla. I grund o botten är vi ju alla lika, vi har alla kroppar som fungerar på samma sätt och grund strukturen hos oss alla är ju orecis likadan. Bara att allas kroppsdelar inte ser likadana ut så är de samma som ens egna. Någon som hänger med i allt mitt dravel.?

Nja, jag tror fan att vi kommer förgöra oss själva, alla kommer bli deprimerade o begå massivt självmord eller liknande. För tar vi inte tag i detta materiella sammhälle vi idag lever i, så ja, våra dagar är räknade.





Och nyckelpiga den 17:e december, är inte normalt. Eller ?

Kommentarer
Postat av: tezza

kunde fan ine hålla med dej bättre själv gumman.

du har så mkt klokt att säga. !

Ja vet iaf att jag älskar dej som du är och jag vet att du gör det samma !!

Snart ska du se att du blir gudmor på riktigt :)

Love you hunny bunny !!

Kram Kram

2008-12-17 @ 19:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0