Är det värt det?

jag sitter bara och funderar, På folks okunnighet. Man sitter o prata om att överviktiga är lata och inte har någon karaktär o bara vräker i sig mat o godis, men tro mig det är inte så lätt som det verkar.

Varför måste folk vara så ignoranta o kunniga gentemot andras problem? Varför inte stötta istället för att kalla en äcklig o fetto liksoM?

Som om det är så lätt o bara ändra ett tanke sätt man haft HEEEEEEEELA livet? Det kanske är lättare att gå er i vikt för de som har vart smala förut, vilket jag ALDRIG har.

Visst finns det de som är lata o vräker i sig. Jag tillhör inte en av dem som vräker i sig på det viset, jag är beroende av vitt socker, ( ni kommer nog uppftatta detta som en bortförklaring) men tro mig, jag har kämpat hela mitt liv och jag får ångest varje dag när jag går och lägger mig. Jag provar det ena efter det andra. Och ajg vet inte vart man ska ta vägen längre.

För det är en ständig kamp, som två personer i mitt huvud som bråkar hela tiden. KONSTANT.
Jag har sökt läkare för detta, jag behöver hjälpt, allt jag får tillsvar är, köp dig en stegräknare och ät lite mindre så ska du se. MEn saken är den, jag älskar frukt o grön, men äpplen, päron, plommon och honungs melon spyr jag upp fast jag tycker det är gott. JAg förstår inte. Varför ska jag dras till sötsaker o annt när jag VET så jävla väl att jag inte får eller ska äta det. När jag väl får ett kraft tag att stå emot, så står vågen ändå still. Det händer aldrig något.

Och jag är i ett dilemma. Kräva operation? eller leva så här. ?

Jag är desperat efter hjälp.

Kommentarer
Postat av: Agnieszka

Fattar att det är jobbigt, en sak som du kan prova är att köpa Kromtabletter på hälsokostaffären, dem dämpar sötsuget och man är mättare längre, tro mig dem funkar, för jag har käkat dem och inte ätit eller varit sugen på godis alls under den tiden!

Kramar

2008-06-11 @ 20:29:40
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Linda

Det låter ju toppen att jobba sådär =) Vad ska du hitta på för kul idag då?

2008-06-12 @ 10:14:14
URL: http://lindaaxelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0