1

Hej mina vänner.
Idag börjar alltså min kamp mot en sund och slankare figur, en bättre självbild och en chans till att vara mig själv.
Mina förväntningar är alltså, att jag ska gå ner till min ideal vikt, vilket enligt bmi ligger på ca 76 kilo. Det är mitt största mål. Men Mitt FÖRSTA mål är att Komma under hundra strecket. Att Väga två siffrigt. Vilket jag nog inte har gjort sen jag gick i mellan stadiet. När jag har gjort det planerar jag att börja äta vanlig mat. Men som sagt lägga om mina vanor och motionera. Det är därför jag börjar med soppor, för att hålla motivationen och för att få det lättare att börja röra på mig. För att det är så pass tungt just nu.
Men här är lite start siffror. Jag känner att Min vikt är lite för känsligt för att lägga ut så här, av alla er som känner mig så vet ni säkert redan ungfär och det räcker alldeles ypperligt. JAg kommer skriva hur mycket jag går ner och så men mått kommer ni få del av. Så här ser det ut min första dag.

Start
Midjemått : 110 cm
Lår : 83 cm
stuss: 135 cm.

Dagen i stort
Jg vet inte riktigt hur smart det är att börja äta shakes eller soppor så här i slutet av mensen och när man är ute på loppis runda i östergötland. Jag har alltså idag ätit : Mint chockoshake från cambridge till frukost, en likadan till lunch fasst med cappuhino smak. Och nu till middag blir det svampsoppa tror jag. Men ärligt talat. Jag förstår varför det är så himla viktigt med att dricka vatten. Jag känner mig helt slö och snurrig huvudet. Och det här med vanor, precis som med rökningen, till frukost var jag på väg att ta en macka för det är ju det man brukar. Men svårast är när man känner lite äckelsmak i munnen. Man vill ju ha tuggumi. Men det får man ju inte tugga. Herregud. Hur ska det gå? Men det känns som jag redan gått ner 3 kilo ioch med att jag vart o kissat så hiiiimla mycket. Dag ett är alltså, helt okej.  Men det står att inte är förns dag 4:a som allt vänder. Precis som när man lägger av med vilken last som helst med andra ord ;)

Dagens motion  Ingen än så länge. Men jag ska ställa mig och spela lite wii active. Och ni som spelat det vet ju att det är rätt jobbigt ;)

Ps, före och efter bild får ni se när jag har tappat 10 kilo hihi ;)





Annars idag var vi på loppis runda som sagt. Vi hittade många fina loppisar. Och utanför ett utav dem stod den här.



Det är alltså en maskerad dräckt. Där emot ser jag inte om det är en Kiwifågel eller vad det ska föreställa för djur. Men tro mig, jag var på väg att fråga efter priset ;) haha så jävla ful grejj att man nästan måste ha ;P

Annars hittade jag två trä krukor och en tavel ram. =) Nu ska jag nog gå å spraya min spegel ^^

Puss o kra!M


Kommentarer
Postat av: tezza

skönt att du kommit igång !

JAG följer med glädje och spänning !!

du kommer fixa det här otroligt bra !

i tror på dej !!

puss

tezza och ellen !

2009-08-02 @ 09:02:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0