10

Godmorgon.

Idag vet jag inte om jag vaknat lite på fel sida eller så. Eller nej, jag är mest fundersam på människor  deras beteenden. Men som sagt ingen är ju perfekt.

Just nu känns det som jag skulle kunna hålla på med soppor/shakes hela mitt liv. man behöver aldrig tänka på vad man ska äta, eller jo möjligtvis vilken smak. Men inte mer än så, varje shake tar 3 min att göra, och max 10 min att äta upp. Hur jävla smidigt är det inte ;) haha nej men skämt åsido, nu går det väldigt lätt med det här, och för varje dag som går fruktar jag vanlig mat mer och mer, eller snarare godis och snask, fikabröd osv, Men! jag är fortfarande fast besluten jag är inne på att ändra mitt liv.

Igår kväll satt jag och kollade på träningskläder på nätet, alltid kul att ha nya, för jag funderar på att börjar löpa sen när jag har tappat lite mer i vikt så jag inte får ont i knäna. Men sen kan det alltid vara roligare att träna i snygga kläder =)

Och nu när jag är en sockerbeoende på avväjning så brukar man ofta ersätta ett beroende med ett annat. Mitt nya lär vara motion och träning, finns så mycket sport jag vill börja med. Simning, ridning, löpning, gå till friskis och gympa, gå till ett riktigt gym och gymma, vatten gymnastik, dansa. haha You name it! Man mår ju så jävla bra efter god motion =D  Tur är ju att jag köpte nya prommenad/löpar skor i början på sommaren =)  Mitt andra nya beroende som jag sagt för är lektyr, tidningar. jag märker det allt tydligare nu.

Igår var jag med om en ganska bisarr känsla. Mamma var och hämtade mikael, och jag ringer till mor och frågar om hon kan köpta kvälls tidningarna. Dvs min favorit läsning på söndagar, alla bilagor och så. Så säger hon - ja visst, vill du ha nått annat? Och så har hon alltid sagt, och jag har alltid svarat, joo choklad, eller cigaretter. Nu fick jag istället svara, nej? vad skulle det vara, jag får inte äta nått och rökningen har jag slutat med. Det känndes riktigt bisarrt måste jag säga.

Nehe, nu har jag faktiskt lite ärenden att göra.
Jag läntar så jävla myckeeeeet!!



Kommentarer
Postat av: tezza

måste ju va rätt skönt att inte behöva lägga ner så mkt tid på mat ;)

bekvämt och skönt :)

skönt och kunna säga nej med att man inte behöver något !!



hoppas du får en bra dag :)

2009-08-10 @ 09:46:50
URL: http://tezz87.blogg.se/
Postat av: Agnieszka

ja visst är det skumt det där att säga nej till så mkt, men skönt att inte behöva fundera så mkt över vad man ska äta udner dagen! jag ser fram emot att pröva min soppa idag.... ska bli spännande att se hur den smakar, hoppas naturligtvis att den är good!!!



kramis

2009-08-10 @ 10:13:53
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Waern

hihii...

Jag längtar oxå :P:P hehe

2009-08-10 @ 10:28:05
URL: http://malinwaern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0