21

Jag orkar inte.
Det går bara uppåt. Jag blir obsessive. Jag orkar inte. Jag kommer köra på shakes. Svält diet. Verkar va det enda som funkar. Men jag blir så arg. Att man inte kan få någon hjälp.Ingen alls. Jag inser ju att jag har en ät störning. Maten är min värsta fiende.

Precis som en anorektiker. Deras värsta fiende är mat. Men dem har hjälp dem kan få Psykiskt. Mentalt. Dem får gå i terapi så dem kan börja äta o må bra. Men vad har vi för hjälp? Är det någon psykiatriker där ute som kan hjälpa en mentalt att ha en sund inställning till mat. Men Nej, är man tjock så är det ju bara o banta o gå ner i vikt så mår man ju bra sedan. Hur skulle samhället reagera om de proffisionella sa till en anorektiker att gå hem o ät med dig så mår du bra. Jag blir så förbannat trött på samhälle, livet, och mig själv. Jag vet inte riktigt hur jag ska mår bra i huvudet.

Men hur som. Förmodar att jag kommer sluta bloga om vikten. Det blev för mkt. Eller iallafall att skriva om den varje dag.

Hej

Kommentarer
Postat av: zibben

Håller med dig. Diatisten som jag går hos det enda hon säger är ät med 4 timmars mellan rum etc och ät nyttig mat hallå det är det man gör.. hoppas allt ordnar sig för dig..

2009-08-21 @ 13:07:23
URL: http://soulpain.blogg.se/
Postat av: tezza

förstår din press verkligen.

håller med. det borde finnas mer hjälp för oss som är överviktiga och vill gå ner.

vi behöver psykisk hjälp med.

men du klarar det här !

kram

2009-08-21 @ 21:26:43
Postat av: Emilie

Hej! Emilie heter jag och hamnade på din blogg när jag surfade runt lite och fastnade för detta inlägg.. Jag FÖRSTÅR PRECIS vad du menar här.. Det är så himla orättvist och vårt problem liksom "existerar" inte, det är ju "bara" hela tiden. Det finns faktiskt hjälp o få men man måste kämpa för den och verkligen visa sig "sjuk" och vem 17 orkar de.. Man ber till gudarna vareviga dag, tänk om jag kunde vakna upp smal imorgon.! Det är frutansvärt o banta och jag önskar verkligen de fanns en genväg.. Har själv idag börjat med cambridge för femtielfte gången typ. Du nämner shakar, är de cambridge tro? Jag skulle tycka det var underbart o utbyta lite erfarenheter o peppa varandra.. Kändes verkligen som vi satt i samma båt du och jag.. Låter det intressant så maila gärna: [email protected]

2009-08-24 @ 16:55:27
URL: http://emimilie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0