Obsessive.

vart ska detta sluta? igår käkade jag choklad o lite glass för att unna mig, eftersom jag har gått promenader hela veckan och vart rökfri i en vecka. Men guuuud, jag har jätte dåligt samvete för det idag.

Först gick jag och mulle jogersö slingan. Sen bad ja henne släppa av mig hos Farmor, så jag tog en kopp kaffe där, och en knäckemacka. Sen gick jag en omväg hem. Sen när jag kom hem gjorde jag 100 situps. Me nsen kom jag och tänka på att det här kan ju inte va hälsosamt tänkande. Fortsätter jag så här kommer jag ju att tröttna och sen gå tillbaka i gamla vanor. Och det vill jag inte. Men man kanske kan unna sig något lite nyttigare nästa helg. Eller kanske en upplevelse eftersom att jag sparar så mycket pengar på att ha slutat röka =P haha

Det dumma är ju att man vill att det ska gå så jäkla fort allting. Men det är väl bara att hålla ut, tills hjärnan blitt omprogramerad haha =)


Men har ni nå tips om vad jag ska få i belöning nästa vecka? om jag lyckats att vara HELT rök fri till dess. Vilket jag verkligen siktar på givetvis!



Det skulle ju va himla gott med ost kex o vin idag. Men ska köpa lite vatten melon idag tror jag. Blev himla sugen alltså =)
Tror ja skriver lite senare idag. Puss o kramen!


Kommentarer
Postat av: tezza

förstår verkligen hur du tänker. och återigen. du är så himla duktig !

unna dig något som du känner att du vill ha och behöver. !!

det behöver kanske inte vara något att äta.. kan ju vara något helt annat med. som en upplevelse !

om du vill kan du få komma hit på lördag så kanske vi kan göra kyckling ris o currysås.. du vet det som jag alltid gjorde förr i tiden ;)

kram

2009-06-13 @ 12:55:19
Postat av: Agnieszka

Du kan ju sätta upp ett schema, typ att när du varit rökfri en månad så får du köpa dig en film som du jättegärna skulle vilja ha, 2 månader så kan du gå till frissan och klippa och färga, 3 månader köpa en ny tröja och/eller byxor....4 månader köpa skor, 6 månader, åka på spa.... ja du fattar nog vart jag vill komma! Skiriv upp saker du verkligen vill ha och ha dem som mål, då har man ju lite lättare att sträva mot dem oxå! Sen gissar jag att du vill ner i vikt eftersom du är ute och promenerar och så.... du kan göra en sån lista med vikten med!



Kan du fika på onsdag? jag och tezza kan klockan 11 då!



kramar

2009-06-13 @ 13:36:10
URL: http://agnieszka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0