Som Man säger.

Jag har tänkte lite på det här, med om man ska förklara att en människa kansk inte är så smart, så finns det ju oändliga sätt att uttrycka sig på. En del är ju.

- Hissen går inte ända upp
- Hon/han har inte alla hästar hemma
- Har inte alla fiskar i akvariet
- Hon/han har iq som en fiskmås/badboll/fiskpinne/ostbåge
- Stod inte först i kön när gud delade ut hjärnor
- inte alla indianer i kanoten
- Inte den skarpaste kniven i lådan


Men de två sista har jag hört andra varianter på, Och dem lyder som följer
- Han/hon är den slöaste kniven i lådan
- Han/hon har inte alla paddlar i vattnet.

Jag undrar, vad mer kan man säga? Dessvärre har man fått använda en del av dessa termer allt för ofta när man beskrivit någon och dess beteende.

Vad säger du ?


Bild från Hitta nemo

G`dday.

Kommentarer
Postat av: tezza

ja visst finns det många ordspråk för att vara blåst...

vissa roligare än andra. tråkigt bara när man får använda dom så ofta..

kram

2009-06-19 @ 06:24:50
Postat av: Agnieszka

Jag brukar använda mig av Inte alla hästar hemma.... född i farstun, tappad bakom en vagn.... finns mkt mkt mer!

kramar

2009-06-19 @ 13:39:39
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Ann

IQ mumsmums , IQ fiskmås, ljuset är på men ingen hemma, krubban e full men hästen rymt..några till=)

2009-06-21 @ 18:55:40
URL: http://ejris.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0