Kurvig?

Jag brukar ju som oftast grubbla.
Och en sak slog mig, då jag surfade in på en blogg jag brukar följa, hon är storvuxen, står för det, är stolt. Är riktigt cool tjej. Hon skriver om övervikt och hur vi faktiskt blir behandlade i världen och samhället. Ger tips på mode och andra storvuxna kvinnor som lyckats i medie branchen. Idag hade hon lagt upp några bilder på en söt tjej som egentligen är porrstjärna om jag fattade rätt, men det här var modellbilder i pinup style.

Men så beskriver den här bloggerskan tjejen som kurvig. Vilket inte är något fel i sig. Men det får mig att fundera. Ska jag själv anse mig som kurvig? eller är jag bara fet? var går gränsen vid kruvig och fet?
Måste man ha stor rumpa och bigboobs för att vara kurvig. Eller kan man ha som jag. fett överallt och va ganska tjock men ändå kurvig? För automatiskt tänker jag ju kurvigt som sexigt.. Och att tycka att man själv är sexig som tjock. Får man verkligen tycka det? Kan man verkligen vara det? Eller säger vi tjocka bara att vi är kurviga för att försöka bortse det faktum att man faktiskt är tjock? Och hur okej är det att anspela på sin storlek. Liksom driva med den?

Alla tycker vi givetvis annorlunda. Men det skulle hjälpa mig mycket med min självkänsla om jag kan acceptera mig själv även om jag skulle se ut så här resten av mitt liv. För det är ju så, att jag vill kunna trivas med mig själv även om jag väger som jag gör idag eller om jag är 50 kilo lättare. ?



Fet eller kurvig? Hur definerar du dig själv ?

jag vet att jag är knasig som först skriver att jag måste skärpa mig o bla bla bla.
O nu det här. Men jag kommer ju aldrig bli modell smal.


Kommentarer
Postat av: Mutti

Jag definerar mig som storvuxen, vi e långa o det kan vi ju inte göra nåt åt. O som du vet så gillar ju faktiskt killar/karlar när det är lite mer att ta på. Annars skulle ju varenda tjej/kvinna som har några kilo plus vara singlar. Och du har absolut kurvorna på rätt ställe, sen kanske för hälsoskäl så är det ju lättare om man väger några kilo mindre det ska vi inte sticka under stolen med. Men du ska absolut acceptera dig som du är och älska dig själv för den du är. Det är inte din kropp som gör att människor vill umgås med dig utan din underbara humor, din omtänksamhet att du är som du är.

Kram kram på dig, mammsen

2009-10-23 @ 08:21:20
Postat av: Mia

Hm... Intressant fråga. Jag har nog alltid tänkt på mig själv som kurvig (OCH fet). Det är nog väldigt individuellt hur man tolkar "kurvig", men jag tänker i alla fall att personer som typ har pinnesmala ben och asfet buk, inga bröst och dålig hållning INTE är kurviga. Hm... Som sagt personlig uppfattning. Kurvig kan man vara både om man är smal och tjock i min värld. Men kurvurna ska sitta på rätt ställen if you know what I mean. Men man kan tex vara kurvig bara på nederkroppen eller bara på överkroppen och ändå vara kurvig. Tycker jag. Kram från Hon Med Kurvor På Underkroppen ;.)

2009-10-23 @ 08:34:40
Postat av: Mia

En sak till: Tycker inte du ska säga att du "grubblar" så mycket. Det låter ju negativt! Jag tycker att dina funderingar är högklassiga analyser, inte grubblerier. Eller har jag fel??? Intressant är det i alla fall.

2009-10-23 @ 08:36:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0