Så till den stora utmaningen.

Jag måste upp i sadeln igen känner jag. Jag har inte gått upp något. men det står tråkigt stilla.
Därför har jag brainstormat med mamma lite. Vi kom fram till detta.

Utamning
Tidsram -
1mån (1 nov - 1 dec)

Vad går det ut på?
Jo, tanken är att vi inte ska äta något socker i en månad (inget snacks)
Vad är tillåtet och inte ?
Allt du kan komma på i godis och socker väg, i fikabröds väg är förbjudet. Precis som läsker och saft. Givetvis får vi heller inte ha socker i dryck, som te eller kaffe även oboy är förbjudet.
Kakor, bullar, muffins, tårtor osv är förbjudet. Ja ni förstår var jag vill komma.
Men något måste man ju få äta om man är lite sugen, ja visst.

Vi tillåter oss -

  • Sockerfria drycker, typ cola light, sunlight, pepsimax. Osv
  • Nötter som inte är behandlade med fett. Alltså naturella nötter.
  • Salta pinnar
  • Halstabletter
  • Tuggummi ( inte hubbabubba o automat tuggumin)
  • Sorbeer

För att detta ska bli en utmaning har jag och mamma lagt ut straff åt varandra.
Om jag förlorar måste jag städa huset ( det innebär, diskning, tvättning, damsugning allt innom hushållsarbete) helt själv i en månad (hela december)
Förlorar mamma måste hon sluta snusa.
Om vi båda vinner så ska vi få gå till frissan (inget hårstyling är tillåtet innan dess)

Och om någon av er är intresserade, Skriiiv. Ju fler vi är desto roligare =)
Skriv även straff osv, kommer ni inte på själv, så kan ja hjälpa er, vi kan göra det mer som en tävling er och mig emellan med. Kom igen! nu är det fasiken slut tjötat om att man ska ta tag i vikten. Nu bara GÖR vi det!

Skriv i kommentators fältet om du vill vara med, så lägger jag upp det på ett inlägg imorgon.
Jag kommer även ha "möten" var tredje dag hela tidsperioden för att se hur det går för mig och alla andra (om det nu är fler som vill va med) 

Dessa inlägg kommer finnas under kategorin "utmaning0111-0112"



Kommentarer
Postat av: Malin

vad kul det låter =) jag skulle gärna vara med. men jag hoppas att ni fortsätter med utmaningar efter att min kära bebis har kommit då jag förmodligen är lite mera peppad :D



Min telefon dogoch nu kan jag inte få igång den. Men jag försöker om ett tag igen :D



pussis<3

2009-10-19 @ 11:57:07
URL: http://malinwaern.blogg.se/
Postat av: Agnieszka -2 barnsmamma

Of Course att jag är på!

Woho vad kul att få en utmaning... men vad fan ska man ha för straff...? Jo om jag lyckas så får jag köpa mig något nytt klädesplagg i december.... och om jag inte lyckas..... så får jag gå i mina gamla trasor=)



kramis

2009-10-19 @ 13:52:23
URL: http://agnieszka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0