Baka Baka Baka. I love to baka!

Jag älskar att baka. det är läskigt rogivande :P

Igår körde jag skiten ur lillemor, mamma tyckte jag rockade, verkligen massor. Jag tror lillemor gillade det.. ;)
Jag körde så fint att till och med hugo somnade!

Men idag har jag bakat o skrivit recept, eller skriver över från ett kollegieblock till ett annat. Och letar roliga recept på nätet. Jag skulle vilja hitta mer brödrecept. Fasst smalbröd liksom, grova bröd och så dära.



Idag gjorde jag även degen på bordet, Som Jaime Oliwer gör..haha =)
Det gick jätte bra och jag kände mig som ett riktigt proffs ;)



En spar ju ganska mycke disk oxå ;)

Degen fick jäsa i bunke dock!



Så vart dem första. har två till limpor i ugnen. Det är ju inget snabbt bröd.
Först ska det jäsa 1 timme,
Sen baka ut o ha sig
sen 45 min till
och sen 30-40 min i ugnen..hallelulja ;)

Men iallafall..Detta Solrosbröd är sååå gott ;) Vihöres vidare.


Kommentarer
Postat av: Anonym

hehe.-. du är ju för söt :P haha..

Du är ju för duktig :P

2009-09-07 @ 13:24:27
URL: http://malinwaern.blogg.se/
Postat av: Agnieszka -2 barnsmamma

Duktigt att baka eget bröd sådär... och gott såg det ut oxå!

Om du ska upp till nypan någe i slutet av september får du gärna sova hos oss några dagar.... för magnus ska iväg till skolan i slutet av september och jag vågar inte sova själv.... feg man är.



kramar

2009-09-07 @ 19:39:31
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: tezza

gud så gott det såg ut.

2009-09-08 @ 21:02:35
URL: http://tezz87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0