Dagens funderare

ibland när jag har tänkt för mycket på en sak, som man kan gå och älta i århundranden så lägger liksom min hjärna ner, och börjar tänka på onödiga saker. Och här har ni lite exempel..

Som ni vet fyllde jag i en lista om hur året har varit. Jag kan tycka det är kul att svara på sånna listor ibland. Men så slog det mig, vem sitter och skriver frågorna? får dem betalt för det? Dem påminner ju om sånna listor man fyllde i i sin "minna vänner" bok. Nån måste ju ha haft jävligt tråkigt när den skrev dessa listor..

En annan sak. på tvättmedelsförpackningen här hemma står det "endast för profisionellt bruk" och jag undrar, hur vet man att man är tillräckligt kvalifierad till att använda detta tvättmedel, och framförallt. Hur använder man det oproffsigt? jag har dålig fantasi, så jag går och funderar lite på det här..

På en omslagsbild till en dass bok så sitter en gubbe på utedasset och läser och det är massor med saker där, lite plotter, men sen ligger det även en revolver vid fötterna. Är han påväg att skjuta sig själv medan han bajsar. eller ska han skjuta någon som stör honom medan han bajsar? varför finns den där?

varför gör man alltid allt obevågat innan man hunnit tänka efter? igår skulle jag tömma en kruka där det legat granris i, och jag drar upp allt och får granris över hela golvet, varför vände jag inte bara i allt skit i en plastpåse? varför kom jag på att det var smartaste lösningen efter att jag redan hade gjort bort mig?

Förstår ni något av det här. Eller har jag egentligen bara lite för lite o tänka på?


Kommentarer
Postat av: malin-januarimamma

haha du är ju rolig du =) Du har nog helt enkelt för lite att tänka på.. men det där är typ sånna saker jag aldrig skulle komma på tanken.. hahaha.. sötgök

2010-01-05 @ 15:55:04
URL: http://erikstjejmalin.blogg.se/
Postat av: Mia

asgarv



Tror nog tyvärr att du skulle fundera på sånt även om du inte hade så mycket tid :-) Vissa människor är bara sådana att de ifrågasätter tror jag. Mycket bra egenskap! Även om man kanske blir trött på sig själv ibland. Kram

2010-01-05 @ 22:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0