Är det på redigt?

Lite kul det här med dialekter, i jönköping, eller nej, ursäkta, AAAneby, där säger man redigt istället för riktigt.
I södermanland säger man redigt till något rejält. Det blir liksom så fel ibland. Helt jävla fel. Bara en parantes alltså.

Idag mina vänner, så har jag arbetat. Åkt hem tidigare i brist på annat och för få barn. Och längtan efter mamma. Jag är sån jävla mamma gris att det finns inte. Ojoj. Det kanske inte är så hälsosamt? Äh whatevv.. ;)

Så åkte vi och hämtade Hugo, o vidare till Omi o Opi, där mamma skulle snagga Opi lite granna. Och ska jag vara ärlig, så höll jag på att somna på plats. Så jädra seg o trött, vädret gör ju sitt. Jag som är så sugen på att bättra på brännan, men istället håller man ju på att dö av fuktmögel av allt regn!

Och det var väl kanske inte som upptäckte vad det var för fel på bilden på mig i föregående inlägg. Ingen som lyckas gissa? Ni får en chans till..;D

Köpte en pocket bok på ica, stolthet och fördom och zombies eller något sånt. Haha, Parodi i bokformat. yaay =)
Men så öppnar jag boken och ser, att texten är minimalisk! vad göra? inse det faktum att jag börjar bli fakking gammal och skaffa styrka i glasen på mina fejk glasögon? Det får man ju fundera lite extra på.

Appropå böcker, så har jag även lagt in en beställning på lite barnböcker till lilleputt, Bajsboken, Läskiga boken, och snart ska vi få en baby eller något sånt hette det. Jag kommer ihåg bajsboken från min barndom, jag älskar den boken! kanske därför jag är så himla faschinerad av bajs och pruttar ;P hahaha..

Och i helgen, kan ni aldrig gissa vad jag ska göra. Jo, åka o kolla på traktorpulling. Whooopdidoo..Det possitiva är ju att vi ska gå på astrid lindgrensvärld dagen efter!

Nu då, så säger vi farväl!



För typ en vecka sedan var det så här fint väder!

Kommentarer
Postat av: Malin - Mamma till Emy

sv : naahh.. sittandes går väl sädär.. hon vill fortfarande pussa golvet om man säger så ! hehe.. <3<3

2010-06-11 @ 09:48:32
URL: http://missmallanbrallan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0