"nu får du räcka till dig!" Dag 1 viktblogg.. (har redan tjuvstartat själv)

Alltså, skärpa till dig.. Så säger lillebror ibland.. Antar att vi säger till honom alldeles för mycket att han ska skärpa till sig när det bara är onödigt gnäll.

Men hur som, jag måste skärpa mig.. Mentalt.. Varför ska jag hålla på att hacka på mig och klanka på mig själv, när det egnetligen går så jävla bra? det är ju inget fel på min ämnesomsättning och det visar hela tiden minus.. Men det är klart man blir helt galen när man väger sig två gånger om dagen.  Det är ju inte naturligt. Och så blir det alltid för mig. Väger mig morgon och kväll. Och kvällen väger jag betydligt mer än på morgonen.

Men nu har jag två kilo kvar att bli av med, så har jag gått ner 10 kg sen jag började Praktiken, dvs 10 kg sen i april. Inte illa pinkat med tanke på att det är knappt jag gjort något nämn värt mycket för att ändra mig..
Men när de kilona är borta.. så strävar jag efter att gå ner tio kilo till. Och då ska jag ta nya bilder. Före och "under tiden" bilder. JAg tycker ju själv att sådana är sjukt inspirerande =)

Så nu ska jag gå ut med mina siffror. Vilket jag aldrig gjort. (vad jag kan komma ihåg)
Idag stod det 137,1 på vågen. Förstå då, att innan jag började praktiken vr jag uppe på 145 kg..Det är ju hur jävla mycket som helst. Min målvikt är (alltså när jag vill stanna liksom) runt 85-90 kg.  Det räcker gott och väl för mig. Då jag ändå är 187 cm.. Jag är ju inte kort heller liksom..

Men nu har jag på eget initiativ startat denna karusell med vikt blogg och outa hela mig här på bloggen så vis..
Nu finns det liksom ingen återvändo?


Kommentarer
Postat av: mutti

Alltså du e bara bäst, det e stort att gå ut med vad man väger.... men du vet att jag/vi håller på dig. gooo girl =D

2010-06-29 @ 11:32:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0