Dag 98

Idag vill jag bara säga massa saker jag är tacksam för. Idag kände jag bara en sån galen tacksamhet. Ni vet, känslor som bara poppar upp, bara så där.

Jag är tacksam för min familj, med fel o brister och bristande kontakt. Jag vill lägga allt bakom mig, då tid. Liksom blicka frammåt och leva i nuet. Så jag är tacksam för dessa människor som gjort mig till den jag är idag.
Jag är även tacksam för de människor som jag lärt känna under de senaste åren.  Och människor jag en gång kännt.

Jag är tacksam för att jag har en väl fungerande kropp, fast jag inte uppskattar den, och det får mig att bli arg på mig själv, för jag är så elak mot mig själv. Vi borde ALLA vara snällare mot våra kroppar, att lära oss att lyssna mer på våra kroppar än vad vi lyssnar på våra hjärnor, den är inte alltid smartast i alla val vi gör.

Jag är tacksam för möjligheter jag har, och jag är tacksam för naturen, som vi tar för givet, och jag är tacksam för det underbara liv jag ändå lever, för i grund och botten kan bara JAG göra mitt liv till det jag vill att det ska bli.

Jag är tacksam för musiken. Jag är tacksam för konsten i alla dess former och jag är tacksam för liv. Rörelse och luft.

Jag väljer att se alla erfarenheter som pussel bitar, båda bra och dåliga erfarenheter. Och sista pusselbiten läggs den dagen då vi dör. Däremot finns det många pussel som inte är färdiglagda, pussel som saknar bitar, och pussel som aldrig påbörjas, men alla pussel är unika och lika vackra och sköra, precis som vi människor är.

Jag tror vi alla människor skulle bli lite mer lyckliga och harmoniska om vi fokuserar mer på vad vi är tacksamma för.

Med dessa ord sagda, säger jag God natt och sov gott <3

Kommentarer
Postat av: Mammsen

Älskade Becca du e för go o jag e tacksam för att du är min dotter och att du är som du är =D...

2010-10-10 @ 07:22:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0