Dag 85

Men jaha, så hade det gått fyra dagar igen, sen sist. Vafan då?? aaaja. Det blir väl så när man inte sitter så överdrivet mycket vid datorn.

Men iallafall, nu i början på oktober så är det utbildningsmässa genom arbetsförmedlingen en måste vara på, där de presenterar olika kurser som man kan gå, däribland bageri, och det kommer jag lätt att anmäla mig till. Det kan ju vara sjukt kul, o jag som tänkt på det så länge liksom. Suveränt!

Idag har jag tränat, känns i magen och bena, träningsvärk ! uscha mig!
Och på onsdag har jag väg dag, så får vi se hur effektivt Lchf har varit på mig, men hitills har jag bara kännt positiva effekter, sötsuget är nästan som bortblåst (trodde jag aldrig skulle hända) jag lyssnar för första gången i hela mitt liv på min kropps signaler, om jag är hungrig, när jag är mätt osv. Men jag har även upptäckt att jag är en sån som äter av att vara uttråkad, eller, det behöver inte ätas, men det är alltid aktivitet i min mun.
Om det inte är mat i den, så det tuggummi, och när det är varken eller så biter jag på läppen från insidan. Hm, min käke jobbar alltid, inte undra på att jag har ont i den när jag ska sova. Annars så har jag även märkt en markaber skillnad på gasen i magen, alla som känner mig vet att jag är en väldigt pruttig och rapig person, men nu, det finns liksom inget, idag kanske jag har pruttat, max två gånger. Och det är hur jäkla skönt som helst, då jag även lider av ballongmage. Har nog aldrig upplevt denna känsla med att magen är platt (ja förutom fläsket då).. Så otroligt skönt.
Jag tror jag har hittat min väg. Äntligen, efter 22 år. Men ja, än är det väl kanske för tidigt att ropa hej. Jag har iallafall bestämmt mig för att köra till jul/nyår. Men jag är övertygad om att jag inte kommer se någon anledning till att sluta med det här heller, med tanke på hur mycket jag har vunnit på det..

yes well, det var allt jag hade att säga ikväll, förhoppningvis kommer jag tillbaka imorron.

Puss o kram!

Kommentarer
Postat av: Malin - Mamma till Emy

Jag håller med dej, Jag gillar oxå LCHF, Men allt blir ju bättre om man tränar lite oxå o det har ju inte jag gjort. På så sätt så har jag gått upp i vikt. Men jag ska kämpa arslet av mig när vi flyttat!! :D



Jo men du vet sån liten ryggsäck som man hade när man va yngre.. Jag gillar inte när äldre människor har dem.. ser så lustigt ut ;P haha.. jag får försöka förklara någon gång!

2010-09-27 @ 23:26:05
URL: http://missmallanbrallan.blogspot.com
Postat av: Malin - Mamma till Emy

Sv: Klart du va med :P Det är du som tagit kortet. Vi skulle typ ner till mamma och göra slingor på Joel.. Hehe gick igenom lite bilder imorse. har en hel del på dej den dagen oxå, åker nog upp en bild imorn :P <3<3

2010-09-28 @ 22:08:13
URL: http://missmallanbrallan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0