Så toklångt

Igår Jobbade jag, morron, och kväll. Big deal säger kanske vissa. Ja. för mig är det ju det.
Jag var tillbaka på jobbet kvar översex, för att inventera. Och vem kunde veta att det är gudförbannat tråkigt att räkna tandborstar, tanpetare, tuggummin och läppbalsam osv. Men i all tråkighet så gav det rätt mycket.
Erfarenheten allra mest. Ja men alla kan väl räkna varor menar vissa. Ja visst kan de ju de. Men man kommer ju längre om man gjort det förut. Det har jag lärt mig nu när jag har varit lite mer på arbetsmarknaden. MEN!
Jag är så otroligt tacksam att min chef ville att jag skulle jobba hos dom, när jag egentligen inte kunde något förutom att städa. Det ger ju ett självförtroende. Det ger ett hopp, att man kan bli anställd utan att ha någon särskilld vana alls egentligen.

Det enda som gör mig lite lessen och tung i sinnet är att det inte är ett heltids jobb. Hade det varit det. Så hade det kännts som man va hemma.


Nåväl, idag har jag varit rökfri i 10 dagar. och det känns inget märkvärdigt. Känns som förr att jag aldrig har rökt.
Men visst är begäret där på något sätt. Annars hade jag kanske inte ätit så mycket socker som jag gör. Och det är väl egentligne nästa projekt. att bli av med sockerberoendet, nej inte för att gå ner i vikt eller banta eller något. För att bli fri från beroenden helt enkelt. Jag vill bli fri.

Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0