Dagens 120416

Okej, jag lovade Malin att lägga upp måltider för lite inspiration, jag vill inte kalla det smalmat, utan mer, måbramat.
Så dagens idag blev detta..



Fiskbiffar med kall sås och kokta grönsaker.


Så här gjorde jag.
"mixade" fisken i matberedare, slängde i två ägg, salt och peppar, liiiiite ströbröd, då fisken fortfarande va lite frusen där av blev det lite väl vattnigt.

formade till biffar i handen, la försiktigt ner i en panna som är varm men inte het, man kan inte stega på högsta för då bränner de fast och går sönder. Stek som om man skulle steka en omelett. När de hade fått färg på båda sidor så fick de åka in i ugnen på 200 grader i ca tio minuter.

Såsen gjorde jag av gräddfil, en matsked majonäs, dill och ca en halv matsked chilisås (felix)

Kokade givetvis grönsakerna oxå..vips så var det färdigt på, knappa 20 minuter..

( man kan ju servera potatis till om man vill, jag gjorde pulvermos till de som ville ha potatis)

Kommentarer
Postat av: Malin - Mamma till Emy

underbart :) detta ska vi prova någon dag här i veckan!

2012-04-17 @ 07:37:46
URL: http://famwaernsvensson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0