Sånt man bli lyrisk över

Den här helgen/slutet av veckan har jag blivit glad för mycket. Sånna där småsaker som räknas ivardagen ni vet.
I Fredags köpte mamma en ny dammsugare, Vi blev båda så lyriska att vi nästan fick tårar i ögonen. Den va så fin, och vilket sug, och hela den här biten. Mammas dammsugare gick sönder för några månader sedan, sen dess har vi dammsugit med min lilla damsugare som klarar av en etta egentligen, ni förstår ju, att tillfredställelsen med den uteblev. Men nu, man ryser liksom till av välbehag när man dammsugar med den nya, jag har iochförig inte provat den nya än, men hört när mamma har dammsugit med den. Åh lyckan liksom.

Inte nog med det, så hade mamma med sig sushi hem på fredagen oxå, så där satt vi, beundrade den nya dammsugaren och njöt som grisar av sushi. Lycka.

I lördags var vi inne i jönköping och shoppade lite, egentligen skulle jag leta efter en vårjacka, men utbudet var ju...snålt. Så jag bestämde mig för att köra på den jag köpte i höstas. Jag blir lite snål med med tanke på att jackorna inte är så billiga.. många går på över 500 spänn.. Njaaaeeeh tänkte jag. Sen gick vi in på stadium, där hittade jag nya vårskor, ett par oranga! Det ni, Rebecca har börjat släppa in färg i sitt liv. Dessa kostade dock mer än en jacka. Och då slog det mig, jag lägger hällre ut flera hundralappar på ett par skor, än på en jacka. hm. Prioriteringar alltså.. :P Men det var skär lycka det med. Så..Nu får våren mer än gärna komma på riktigt. För lyckligare blir man nog inte av små saker, som nu.

Hoppas ni har haft en fin helg ni med =) Puss o kram!

Kommentarer
Postat av: tezza

Låter riktitt härligt mee ny dammsugare!! O nya skor!!! Hoppas att ni mår bra! Hälsa mor din! Ta hand om dej!

2012-04-17 @ 21:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0