Mat

Ifördmiddags fick jag frågan - vad är det med dig? har du käkat c-vitamin eller?!?!
ja. och massa andra vitaminer. Jag kickstartade min dag med en blåbär och keso crepe, med mango och vanilj kesella. kaffe på det oxå så klart. Och vilken energi man får. Genom att bara äta rätt mat.

Det är verkligen inte så att jag bantar igen eller tänker att jag MÅSTE gå ner i vikt. Jag har ett plötsligt behov av att ge min kropp den näring som är bra för den. Som ger den energi och harmoni. Allt genom att äta mycket grönsaker och fruk. nötter och bär.

för bara några veckor sedan hade jag aldrig frivilligt tagit hund och barn och bara gått en långpromenad med dom nästan direkt efter frukost. För då hade jag med största säkerhet ätit vitt bröd med ost.. och gurka.. jag tänkte.. men jag är ju nyttig som tar gurka på iallafall. men att osten och brödet gjorde att jag blev dåsig och seg, det var inget jag aktivt tänkte på..

Det är som en ny värld..


to be continued

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0