Målilla 12

I helgen var vi i Hultsfred och målilla, vilken jäkla helg alltså!
 
vi åkte på eftermiddagen på fredagen, Och kom fram vid halvåtta typ, o då skulle de smäckas upp förtält och grejer, sen blev det lite alkohol och snack med hela gänget som var där, det var även någon rockabilly träffa på metropol i hultsfred så det var några rockabillys på campingen där vi var, och de va så fina allihopa.
 
Hur som haver, natten till lördag vaknar vi alla av jordens åskoväder, rätt mysigt att ligga i husvagn vid sådana tillfällen, och ren kom spöregnet. Sen somnade vi om.
 
På lördag morgon var det varmt och lite tryckande, och alla barn plus åke och jimmy badade, och enligt dom så var det jääääätte varmt i vattnet, men njah, jag väntar nog med årets dopp, om det nu blir något alls. Det visar sig!
 
efter lunch tid åkte vi till motorstadion i målilla, där det var hur mycket motoraktivitet som helst! och jag kände väldigt fort att jag klätt mig heeeeelt fel, så jag köpte en t.shirt till mig och en keps till henny (eftersom vi hade glömt hennes hemma) och det var ju monster trucken "thor" på så det var ju sånt där supporter tält men grejer, och eftersom att det inte fanns så mycket annat att välja på så fick det bli så.
 
Tillslut så hade jag, hugo, henny, albin, noah, sebastian, linnea och jimmy antingen kepsar eller t-shirtar där ifrån.
På eftermiddagen så åkte vi in till målilla, det lilla samhället som det är och käkade på ett litet hotell med tillhörande restaurang, inte toppen mat kanske, men det var ju ätbart, sen åkte vi tillbaka till stadion och kollade på traktorpullingen, gick så där med de första som skulle dra, motorhaveri osv osv.. men i pausen eller vad man kan kalla det så var det ju monster truck uppvisning, och det var rätt maffigt att se live so to speak.
 
Och ja, sen åkte vi hem till campingen på kvällen och barnen ville bada igen, så de tog ett snabbdopp, sen la vi oss eftersom vi var så trötta efter en heldag i gassande sol och värme på stadion.
Idag åkte vi hem rätt tidigt, och det var ju skönt det med eftersom det är jobb imorgon.
överlag så har det varit en toppen helg! Hoppas ni oxå haft det, här kommer lite bilder..
 

Och nu är det dags att sova, natti natti!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin - Mamma till Emy

Fasen så coolt.. Har länge velat kolla monster truck :P

2012-07-02 @ 09:35:54
URL: http://famwaernsvensson.blogspot.com
Postat av: tezza

Åh vad härligt det lät!! Kram

2012-07-04 @ 20:01:52
URL: http://tezz87.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0