Ett löfte till mig själv

Igår slog det mig som en jäkla käftsmäll. Jag kan faktiskt. Jag är inte dum i huvudet. Jag fick det liksom svart på vitt. Jag föstår mer än jag tror. Jag är inte bara praktiskt lagd. Jag kan förstå siffror.

Fick ett oerhört bra resultat på mitt företagsekonomi prov, eftersom att jag trodde att jag skulle bli underkänd. Så låg jag nästa på VG nivå. Inte för att det är det betygssystemet som gäller längre. Men ni fattar.
Och det fick mig att se på mig själv i helt nytt ljus.

Varför har jag någonsin tvivlat? varför förminskar jag mig själv? Det genomsyrar ju hela mitt liv. Har jag äntligen kommit framtill.
Framförallt vad det gäller träning. Jag inser ju nu hur pass viktigt det är att ha mål att sträva efter när det gäller det oxå. Och OM jag har mål nu.
Eftersom att jag kom på det här lite sent, så kommer mitt första mål inte kunna uppnås i år. Men jag skulle verkligen vilja SPRINGA vårruset. Det är 5 km. Baggis. Om ett år.
Jag vill bli stark och smidig. Det handlar liksom inte så mycket om utseende längre. Klart det finns en tanke på det med. Men det är inte mitt största mål. Jag vill bara bli smidig och orka bära mig själv ifall. Man vet aldrig när man behöver vara riktigt fysiskt stark. Vilket är konstigt att man inte tänker på. För egentligen. Tänk om jag skulle behöva lyfta på en massa skrot i en olycksfalls situation? Eller om jag ramlar ner någonstans och måste ta mig upp ur det.. Hur? med den här tunga kroppen? Det är ju omöjligt. Där är en av mina största drivkrafter idag.

Jag har motivationen. Nu måste jag bara ha en stor portion tålamod. Jag vet att det blir bättre med tiden. Bara man håller ut!
 
Och appropå någonting helt annat. Köpte en sport bh igår på Ica maxi.. Fick världens Uniboob. Hade på mig den idag på min runda, den gjorde sitt jobb.. Titsen höll sig där de skulle.
Rekomenderar för de som vill ha en, 149 kr på ica alltså..
 
Hejså länge! =)

Kommentarer
Postat av: Tezz

Åh vad kul p höra Becca!! Vi är nog flera som vetat att du kan sen många år tillbaka men det krävs ju att man tror på sig själv!!
Helt klart att du komme klara vårruset!! Massa kramar till dig!

2013-04-28 @ 17:58:14
URL: http://tezz87.blogg.se.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0