Lustigt.

Det är jäkligt lustigt, i samma andetag som jag skriver, att jag nog inte kommer fortsätta uppdatera speciellt mycket här så rasslar det till i hjärnan och jag har bara så många ord som vill komma ut.
 
Så vart ska jag börja?
 
Jag funderar lite, (som alltid) och jag kan bara tänka på  det här med att vara på rätt plats vid rätt tid punkt.
Och jag börjar bli mer och mer övertygad om att det är slumpen som styr våra liv. Du kan välja hur mycket du vill, välj väg, distans, och tid, men det blir ju aldrig riktigt som man tänkt sig ändå. För livet ter sig precis som det själv vill.
 
Egentligen tror jag inte att det går att jobba sig till drömjobb, dröm liv, dröm kropp, det är slumpen som avgör om det är din tur helt enkelt. För livet är oerhört orättvist. Samtidigt som det är oerhört rättvist.
 
Det finns så många exempel på individer som är begåvade, duktiga, har talang, men som inte riktigt kommer någonvart trotts hårt arbete. Vad beror det egentligen på? att de helt enkelt inte var deras tid, den kanske kommer, men när vet ingen.
 
jag tänker lite tillbaka på mina "rätt tid rätt plats" tillfällen, och jag har varit med om så mycket som aldrig hade skett om det inte hade klaffat rätt i tiden just då, och jag funderar mest på, när nästa rätt i tiden är för min egen del.

För så vitt vi vet så vet ingen vad morgon dagen har att ge, mer än en del slumpar?

Kommentarer
Postat av: Mutti

Fortsätt o skriv jag älskar o läsa om hur du tänker om livet o hur du tolkar allt från ditt sätt att se saker o ting. Jag tror kanske att du skulle komma ut till en större läsarkrets om du skrev i dagstidningar insändare eller kanske skicka dina alster till någon tidning som krönikör eller något..
Puuss o kraam Mamma <3 <3 <3

2013-01-10 @ 12:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0