För länge sedan!

Herregud, Blogg död utan dess like!!

Men ibland kommer det en liten uppdatering helt enkelt. Och det är så mycket tankar i mitt lilla huvud.
På senaste tiden ( tre veckorna ca) har jag haft riktiga dalar, tappar motivationen till allt, till mig själv, till skolan, till livet ( neeej det är inte så att jag känner mig självmordbenägen, utan bara trött liksom).
Men jag har blivit så trött på att bära allt, att alltid ställa upp, Att alltid vara den som är så förstående. Iochmed att man ska vara så förstående så blir det lätt att man blir himla mycket trampad på. Hela tiden.
Och jag tappade helt enkelt motivationen till att vara den lyssnande och förstående människan jag egentligen vill vara. Men så tänker jag lite, att jag kanske har den skeva självbilden. Det kanske är så att jag inte alls är så förstående och lyssnande. Men när jag tänker efter hur mina relationer har varit eller är, så känns det som jag för mesta delen har varit den som ställer upp utan någon ifrågasättning. Bara så där självklart. Och den självklarheten har gått i från mig.

Så vad gör man? Man börjar säga ifrån, man börjar ifrågasätta människor, man börjar ifrågasätta sig själv, men framförallt livet.

Även om jag vet att jag är på rätt väg, på rätt väg att hitta och vara mig själv på, så känns det väldigt tungt ibland.
Och jag kan inte ge mer av mig själv utan att jag tar slut helt.

Men det lustiga är att människor generellt sätt idag ser det som att man ger av sig själv om man spenderar pengar, det är inte handlingar som räknas längre. Vilket jag tycker är synd, för det är väl det här med att ställa upp och visa att man bryr sig som räknas? Inte hur mycket pengar man kan spenderar på varandra!? Eller!? har jag helt fel uppfattning.

Gah, jag blir lite galen av alla tankar hit o dit. Men det reder sig, som allt brukar.
Inte sant?

Kommentarer
Postat av: Tezza

Det har nog alltid varit lite av din last! Du är så jävla snäll att folk utnyttjat den! Det är en underbar egenskap du har, att man kan prata med dig och du ställer upp och är en underbar vän! Men fel
Människor kan utnyttja dig o dom gör det! Man måste säga ifrån när man känner att nej nu får det vara nog!

Jag hoppas iaf att vi snart kan ses och prata och bara fp umgås! Det hade varit väldigt roligt!
Massa kramar!

Svar: Det är ju lite så det känns, inte för att jag alltid kanske gör de bästa valen osv.. men ah.. absolut! som sagt, jag ska upp snart o hälsa på pappa osv, då måste vi träffas, så himla länge sen nu, jag saknar dig massor ska du veta! KRAM på dig!
Klicketiklicketi

2013-11-11 @ 20:37:14
URL: http://tezz87.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0